Kiedy modernizacja witryny może negatywnie wpłynąć na rankingi
John Mueller z Google wyjaśnia rodzaje zmian w witrynie, które mogą wpłynąć na wydajność wyszukiwania, w tym postrzeganie witryny jako zupełnie nowej.
Podczas Hangouta dla webmasterów po godzinach John Mueller z Google odpowiedział na wiele pytań dotyczących tego, jakie zmiany mogą mieć wpływ na rankingi, a jakie nie.
Po drodze Mueller wyjaśnia różne scenariusze, które są nieszkodliwe, a także rodzaje zmian, które mogą wpłynąć na to, jak Google postrzega witrynę, w tym postrzeganie jej jako zupełnie nowej witryny.
Skuteczność wyszukiwania, na którą wpływ ma modernizacja witryny
Osoba zadająca pytanie powiedziała, że ostatnie trzy witryny, które „ zmodernizował ”, doświadczyły skrajnie negatywnych zmian w rankingu w wyszukiwarce Google.
Zauważył, że nigdy wcześniej nie zdarzyło się to w poprzednich „ modernizacjach ” i próbował dowiedzieć się, czy jest to coś po stronie Google, a także zrozumieć, jakie zmiany mogą ogólnie wpłynąć na wydajność wyszukiwania.
Trzeba przyznać, że John Mueller nie prosił o wyjaśnienie, co osoba zadająca pytanie ma na myśli przez „ przebudowę ” strony internetowej.
Modernizacja może obejmować od prostego przeprojektowania do pełnej aktualizacji SEO treści, metadanych i głębokich zmian w strukturze witryny.
John Mueller mówi, że to nie Google…
Mueller:
„Ogólnie rzecz biorąc, patrzyłbym na tego rodzaju rzeczy na podstawie każdej witryny.
Po naszej stronie nie ma nic, co by mówiło, że… jeśli strona internetowa zostanie przebudowana, to musimy zmienić jej ranking.
…Jeśli widzisz to z trzema witrynami, brzmi to tak, jakby robiłeś coś wyjątkowego z procesami modernizacji, a nie, że po stronie Google jest coś, co ogólnie blokuje modernizacje.
W przypadku modernizacji czasami jest kilka rzeczy, które się łączą i czasami trudno jest dokładnie określić, co się dzieje.
Ale najważniejszą rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę podczas przebudowy, jest upewnienie się:
Aby adresy URL pozostały takie same, jak to możliwe, aby nie zmieniać struktury adresów URL.
Aby linkowanie wewnętrzne pozostało takie samo, jak to tylko możliwe.
Aby treść i układ na stronach pozostały takie same, jak to tylko możliwe.
A jeśli te elementy techniczne są zasadniczo wyrównane, to z naszej strony widzimy tylko to, że być może strona internetowa jest teraz trochę szybsza, ponieważ używasz szybszej infrastruktury”.
Co sprawia, że Google traktuje starą witrynę jako nową?
John Mueller wymienił rodzaje zmian, które mogą spowodować, że Google będzie traktować witrynę jako zupełnie nową.
„Jeśli z drugiej strony te czynniki nie pokrywają się, jak:
Jeśli zmienią się adresy URL
Jeśli układ się zmieni
Jeśli treść się zmieni
Jeśli nie masz przekierowań ze starych adresów URL na nowe
Są to zasadniczo aspekty, które mówią, że musimy traktować to jako nową stronę internetową, ponieważ zasadniczo indeksujemy od samego początku i jest tam zupełnie inna treść lub jest ona zupełnie inna w konfiguracji, ma zupełnie inny układ lub adresy URL są zupełnie inne.
Więc to jest… zasadniczo z naszej strony, powiedzielibyśmy, że to nowa strona internetowa, zaczniemy od nowa i spróbujemy ją ponownie zrozumieć.
Więc to jest coś, na co chciałbym tam uważać.”
Gdy zmiany witryny zbiegają się z aktualizacjami Google
Następnie Mueller wspomniał, że Google zawsze aktualizuje i że zmiany w rankingach mogą nie być związane z ostatnimi zmianami w witrynie.
Mueller zauważył:
„Drugą rzeczą jest również to, że wprowadzamy również inne rodzaje zmian w rankingu w Internecie.
A czasami, gdy dokonujesz przeróbek, otrzymujesz tak doskonały czas, że pasuje on dokładnie do tego, kiedy dokonujemy aktualizacji podstawowej lub kiedy dokonujemy większej zmiany w rankingu.
A potem naprawdę trudno rozpoznać: czy jest to problem z powodu moich zmian technicznych, które wprowadziłem, czy jest to problem, ponieważ Google i tak ogólnie inaczej rozumiałby moją witrynę.
Próbujesz dowiedzieć się, jak… czy to coś, co zrobiłeś podczas modernizacji, czy jest to coś, co zmieniło Google?
Myślę, że to dobry pierwszy krok, a żeby to zrobić, warto dokładnie sprawdzić wszystkie szczegóły techniczne i naprawdę rodzaj linku, pobrać mapę wszystkich starych adresów URL, a następnie sprawdzić je na archive.org i zobacz, jak wyglądały wcześniej i potwierdź, jak wyglądają teraz.
Użyj różnych narzędzi testowych, aby upewnić się, że wszystko można przeszukiwać i indeksować… wszystkie te rzeczy”.
Ta ostatnia kwestia dotycząca indeksowania witryny to doskonała informacja. Zawsze indeksuj witrynę przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian, aby mieć zapis tego, jak wyglądała witryna przed zmianą.
Po zaktualizowaniu witryny można ją zindeksować i porównać wszelkie zmiany między tymi dwoma stanami. Screaming Frog ma wizualny przegląd pokazujący wewnętrzną strukturę linków w postaci wykresu z dobrze widocznymi dobrze połączonymi węzłami. Na przykład porównanie tych dwóch widoków może dać natychmiastowe wyobrażenie o wszelkich niezamierzonych zmianach.
Jeśli struktura adresu URL witryny uległa zmianie, indeksowanie starej witryny może spowodować wyświetlenie listy stron wewnętrznych, które można następnie wprowadzić do Screaming Frog jako indeksowanie listy, które pokaże, czy jakiekolwiek strony są osierocone, czy nie są przekierowane tak, jak powinny, itp…
Czy zmiana struktury witryny ma wpływ?
Osoba zadająca pytanie podziękowała Muellerowi, a następnie dodała, że zmienił strukturę strony, aby podzielić ją na wiele sekcji.
Nie wspomniał o tym wcześniej, więc teraz Mueller odpowiada na inne pytanie.
Teraz odpowiada, czy zmiana struktury witryny będzie miała wpływ na to, jak Google widzi strony w witrynie.
Mueller odpowiedział:
„To coś, w czym zmiana struktury strony internetowej wpłynie na to, jak wygląda na nią wyszukiwarka, a także może być pozytywnym efektem.
Może to oznaczać, że poprzednie zmiany, które zrobiłeś, przechodząc z witryny jednostronicowej do witryny wielostronicowej, może być dobrą zmianą dla tych witryn.
Ale może się zdarzyć, że ta sama zmiana w obecnej witrynie, nad którą pracujesz, nie ma większego sensu”.
Czy zmiana kolejności akapitów wpływa na to, jak Google widzi stronę?
Następnie osoba zadająca pytanie zapytała, czy zmiana kolejności akapitów na stronie internetowej może wpłynąć na sposób wyświetlania tych stron przez Google.
Mueller odpowiedział:
„Zazwyczaj nie, ale może to trochę wpłynąć, ponieważ staramy się zrozumieć kontekst tekstu, który masz na stronach i jeśli przeniesiesz jeden akapit z czegoś, co jest bardzo widoczne, do obszaru, w którym wydaje się, że to jest strona Uwaga. Wtedy może to wpłynąć na sposób, w jaki postrzegamy te informacje”.
Przykład zmiany, którą Google zauważyłby
W odpowiedzi na jeszcze jedno pytanie uzupełniające John podał przykład zmiany, która może sprawić, że Google będzie inaczej patrzeć na stronę.
„Byłoby więcej, gdybyś zmienił coś z nagłówka strony i przesunąłeś go do stopki lub czegoś w tym rodzaju, to jest coś, w którym mógłbym sobie wyobrazić, że nasz system mówi, że to już nie jest ważne”.
Czy zmiana wszystkich obrazów wpłynie na rankingi?
Osoba zadająca pytanie zadała jeszcze jedno pytanie uzupełniające, tym razem pytając, czy Google zmieni ranking, jeśli witryna zaktualizuje swoją witrynę o zupełnie nowe obrazy.
Mueller odpowiedział:
„W przypadku zwykłego wyszukiwania w sieci nie miałoby to znaczenia. W przypadku wyszukiwania grafiki, jeśli chcesz umieścić te obrazy w wyszukiwarce grafiki i jeśli uzyskujesz ruch z wyszukiwania grafiki, oczywiście zmiana obrazów będzie miała znaczenie”.
Należy zbadać negatywne zmiany wyszukiwania
Jeśli zmiany w rankingach wyszukiwania nie mogą być łatwo zidentyfikowane, pierwszym krokiem powinno być indeksowanie witryny w celu zidentyfikowania negatywnych zmian, które mogą być widoczne na podstawie danych indeksowania.
Gdy nie ma widocznych przyczyn, może to być zmiana związana z aktualizacją Google, co oznacza inny rodzaj audytu, który polega na sprawdzeniu wyniku wyszukiwania, aby zobaczyć, co zmieniło się w rodzajach stron internetowych, które Google rankinguje.
Zmiany na stronie należy wprowadzać ostrożnie.
Kopie zapasowe są niezbędne. Jeśli coś pójdzie nie tak, witryna może szybko zostać przywrócona do pierwotnego stanu, a spadki w rankingu odwrócone.